Beynim benim için en anlaşılmaz makine sanki daima vızıldıyor, mırıldanıyor, yükseklerde süzülüyor, gürlüyor, kükrüyor, derinliğe dalıyor ve ardından çamura gömülüyor. Ama neden? Tüm bu hırs niye?
Bugünlerde gelecek kaygısı duyma, başarısızlığa uğrama düşüncesi, olayların kötü yanlarını görme, kendini eleştirme, becerilerinden şüpheye düşme ve bunların sonucunda depresyona girip hayatını normal bir şekilde devam ettirememe gibi durumlara sıkça rastlanıyor. Ama olumsuz düşüncelerin önü alınmaya çalışılmalıdır ve bunun en kolay yollarmdan biri de en tatsız durumlarda bile neşeli olmak için basit sebepler yaratmaktır. Haline şükretmek en zararlı düşüncelerle başa çıkmaya ve olumlu bir bakış açısına sahip olmaya yönelik basit ama etkili bir yoldur.