Prof.Dr. Sadi Güle: "Yazarken yüzüm kızarsa da her meslekte olduğu gibi bu meslekte de daha çok maddi kazanç sağlamak veya daha fazla itibar kazanmak için gerekli olmadığı halde anjiyo yapma kararı verecek hekimler bulunabileceğini bilmenizi isterim..."
Parayı hayatın merkezine koyan "modern kapitalizm" bu kutsal mesleği de erozyona uğrattı.
"Modern" adı verilen tıbbın son yıllarda küresel ilaç şirketlerinin himayesinde sokulduğunu bilmeyen kaldı mı?
Artık...
Hipokrat çok geride kaldı.
Galenos çok geride kaldı.
İbn Sina çok geride kaldı.
Hohenheim çok geride kaldı.
Vesalius çok geride kaldı.
Rockefeller "endüstri tıbbı" da geri de kalacak.
Bedeni paramparça edip kronik hastalıklara sebep olan ilaç kartelleri de geride kalacak.
Yani...
Doktorlara sevgimiz, saygımız sonsuz; başımızın üstünde yerleri var. Ama... Bu, eleştirilmeyecekleri anlamına gelmez.
Ivan IIIich:"modern tıbbın" potansiyel yararlarından çok zararı olduğunu ve hastalığı tam olarak tedavi etmeden hastalık belirtilerini ve bulgularını tedavi eden ""semptomatik tedavinin" sadece bir şeylerin üstünü örtmekten fazlası olmadığını verilerle ortada.
herkes gibi doktor da " sonsuz para okyanusuna" atıldı.