'Ölümle, hastalıkla tanışmamış, kayıp yası tutmamış, hayatını kökünden sarsacak güçte bir acıyla henüz yüzleşmemiş olanların bir tarafının eksik olduğunu düşünürdüm hep. Hamlık mıdır? Hemhal olma kabiliyetinden yoksunluk mu? Samimiyetsiz bir tarafı yok mu böylelerinin? Kardeşim, der ya da sevgilim, yanındayım, merak etme, der; fakat beklediğin, o içini okuyan, sarmalayan gözlerle bakmaz sana.'
'Bazı insanların taşıdıkları kap çok dardır, çabuk dolar çabuk taşar. Bazılarının kabı geniştir, hiç tamamlanmayacakmış gibi. Bazen çatlaktır; sızdırdığı kadarını alır. Bazen de kırıktır; ne yaparsan yap bir yudum suyu bulamaz. Babam bir ömür kırık kapla gezmişti.'