📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Şimdi, antroposen çağının gelişiyle, buzullar, kaplumbağalar, şarap sinekleri, mabet ağaçları ve solucanlar, insanların zamanında bir şeylerin değiştiğini ilk defa bu denli güçlü hissediyorlar. Biz dünyanın kıyametiyiz. Bu anlamda kendi kendimizin de kıyametiyiz. Bu nasıl bir ironi - adını insandan alan ilk çağ, antroposen, çok büyük ihtimalle onun sonu olacak.
Zaman yuvasını olağanüstünün içine yapmaz, sessiz ve huzurlu bir yer arar. Başka bir zamana ait izler bulursan, ancak göze batmayan bir öğle sonrasındadır. Özel hiçbir şeyin olmadığı, hayatın kendisinden başka hiçbir şeyin olmadığı bir öğle sonrasında...
Ve inan bana, bir gün, çok yakında, birçok kişi geçmişe kendi isteğiyle dönecek, hafızasını kendi özgür iradesiyle "yitirmeye" başlayacak. Gittikçe daha fazla insanın onun mağarasına saklanmak, geriye gönmek isteyeceği zamanlar geliyor. Güzel nedenlerle de değil bu arada. Geçmişin bomba sığınaklarını hazır etmeliyiz. İstersen onlara 'zaman sığınağı' de.