İstanbul dedektifleri 4 kitaplık bir seridir.Bilgin ışıklı ve Bilge ışıklı ikizler.Bir de kardeşleri var.Bora ışıklı.Bilgin'in Bilgeye benzemesi gerekiyor ama tam tersi hiç benzemiyorlar.İlk başta Bilgin kendine bir e-posta adresi açıyor ve kendisine bir e-posta geliyor.Sadece yanlışlık çıkmış.Bilgin'in e-posta adresi bilgin.isikli@mail.com. Diğer adamın e-posta adresi bilginisikli@mail.com.Çok detaya girmek istemiyorum.Postada yardım isteyen bir kadın var(Yıldız Kaya)Aileleri Bilge,Bilgin ve Borayı İstanbul'a bir gezme kursuna gönderiyor.Detaya girmiycem.2. kitapta Karaltı çetesiyle tanışıyor.Prof. Bilgin ışıklı Bilgin ışıklının amcası aslında.Diğer kitaplardada zaten çeteyle mücadele ediyor.
Bu kitabı tam 11 kere okudum yalan yok.Levent ve sınıfı Çanakkaleye gelip orayı geziyolar .En komiğime giden şey birbirlerini kaybetmemek için kırmızı şapka takıyolardı hem dikkat çekiyordu.Mert kaybolunca kırmızı şapkalı bir Japon kafilesinin içerisinde kaybolmuştu.Japon kafilesi kırmızı şapka takıyordu
Bu seri 6 kitaptan oluşuyor.Her kitapta farklı Osmanlı padişahları sanki kitabı günlük gibi yazıp sana okutuyormuş gibi hissedeceksin okurken.Serinin kitapları Kuruluş sultanları.Fetih sultanları,Muhteşem sultanlar, Üç kıta sultanları,Yenilik sultanları ve Son sultanlar.Her kitapta birkaç padişah yer alıyor.Bu kitabı soluksuz okuyacağından eminim
"Benim kudretimin ulaştığı yere onların hayalleri bile ulaşamaz!"Fatih Sultan Mehmet.Küçükken ben Kostantinepolis'i(İstanbul)fethedicem dediği zaman ona kimse inanmamıştı.Şimdi ise onun sayesinde İstanbul'da mutlu bir şekilde yaşayabiliyoruz.
Çok maceralı bir kitap.Bu kitapta macera ve tarih iç içe geçmiş.Bu kitabı okurken hem sevindim hem üzüldüm.Bu kitabı herkese tavsiye ederim.Kitabın yazarı Rana Demiriz'e çok teşekkür ederim