Gözlerimi kapattım ve yüzümü ellerimin arasına alarak unutmaya, geçmişi hatırlayarak unutmaya çalıştım. Hayal kurarken çocukluğumun ve gençliğimin hatıraları gözümün önünde birer birer canlandı.
İdamın çok güç bir şey olmadığını, insanın ıstırap çekmediğini, rahat bir son olduğunu ve bu şekilde ölümün çok kolay olduğunu anlatıyorlar. Ah! Kimse altı hafta süren can çekişme ve gün boyunca devam eden hırıltıdan bahsetmiyor.
Bütün bu halk gülecek, ellerini çırpacak, alkışlayacak ve bir idamı seyretmek için neşeyle koşuşan, bu özgür ve bilinmeyen zindancılar içinde, alanı dolduracak bu kalabalıkta er veya geç sepete düşecek başımla aynı kaderi paylaşacak birçok kafa olacak.