Reklamlar vasıtasıyla insanların gerçeği görmeleri engellenir ve gerçeklik yok edilmeye çalışılır.Reklamlarda hele televizyon spotlarında karşımıza çıkan telkin yöntemleri, insanları aptallaştırmaktan öte bir şeye yaramamaktadır.
"Ne olduğumuzu, ne olmamız gerektiğini, dışa karşı nasıl görünmemiz gerektiğini benimsetebilen kitle haberleşme araçları, yeni yeni davranışlar edilmemiş, kendimizi bize söylenen tiplere benzetmemiz yönünden de etkin olabilmektedirler."
Başkalarının düşüncelerini, görüşlerini ve kanaatlerini dinleyenler pek çok, buna karşılık kendi fikirlerini, görüşlerini ve kanaatlerini ifade edebilenler pek azdır.
İnsan ne tuhaf bir canlı karşısındakini manipüle eder , söylediklerini anlamadan yargılar sonuçlar çıkarır ve kendi tamamlanmamış travmaları ile sorgular ve hüküm verir.En sonunda kendi haklılığını ilan ederek karşısındakini aşağılamayı hak görerek üstünlük elde ettiğini zanneder.Karşıdakinin nezaketinin izin verdiği hoşgördüğü hoyrat halini fark edemez bile...