Her ne olursa olsun şu bir gerçektir ki çok karılı evlilik sistemi, aile kavramının kudsiyeti ve kadın haysiyeti fikri ile bağdaşmadığı içindir ki gelişen hiç bir toplumda tutunamamış ve uygulanan yerlerde de uygarlığın oluşmasına ters düşmüştür.
İffet ve namus duygusunu kadını çarşafa tıkmakla ve evin dört duvarları arasına hapsetmekle değil, fakat onun ruhunda nefs duygusunu yaratmakla ve şahsiyetinin haysiyetine saygılı olmakla sağlayabilirsiniz.
Söylemeye gerek yoktur ki insanları "asalet" , "soy" gibi kıstaslara göre değerler terazisine oturtmak ve soylu bir aileden olmayan kızları ve kadınları " kötü" olarak damgalamak, olumlu bir zihniyete yaraşmaz.