En iyi değilim, en kötü de .en cömert değilim, en cimri de. En kibirli değilim en mütevazı da. Hiç kimseyi kandırmamış değilim, herkesi aldatmış da. Kimseyi yarı yolda bırakmış değilim, herkesi satmış da. Hep iyiliğimden kaybetmiş değilim, kötülük yapa yapa da kazanmış da. Çok başarılı olduğum günlerde oldu, dibe vurduğumda. Sevgi dolu değilim, nefret dolu da. Barışçıyım, biraz da savaşçı. Biraz güçlüyüm biraz zayıf. Biraz iyiyim biraz kötü. İyi? Kötü? İnsanım!
William Shakespeare