Nazlı İnan

#elmalıdavası
Arkadaşlar dünden beri yani haberi okuduğum ve iğrenç resimleri gördüğümden beri düşünüyorum.Hastalıklı zihinlerle, kişilerle ilgili, insanlara zarar veren kişilerle ilgili özellikle bu konunun zirvesi malumunuz seri katillerdir çok fazla kitaplar okudum ve belgeseller izledim.Tek bir ortak paydada buluşuyor tüm bu yaşananlar: Hastalıklı kişiler(hastalıklı diye belirttiğim bu arada psikolojik olarak insanlara zarar veren modellerden bahsediyorum daha uygun bir kelime bulamadım.) hastalıklı yani topluma zarar veren insanların oluşmasını sağlıyor. Özgecan Aslan olayı mesela. Katili Suphi nin babası da annesinin belirttiğine göre psikopat ve o tarz konulara meyilli bir adamdı. Bu konuda daha fazla örnek verebilirim.Safi iyiliğin çocuklara öğretilmesi gerek.Ama nasıl? Merhametin öğretilmesi gerek çocuklara..Çocuklar sadece bunu bile öğrense bunları büyüyünce yapmaz..Çok okuyan biri olarak idamı savunmak nasıl bir dilemmaya sürükleyecek beni bilemiyorum.Kökten çözüm sadece 1 şahsın bir daha temizlenmesini sağlayacak.Ama bizim amacımız sadece 1 kişiden mi kurtulmak? Hayır.Tüm insanlığın kurtulması için Sosyal Hizmetlerin, Psikolojik Desteklerin özellikle daha halk nazarında aktif kullanılması lazım.Belli bir zarar verebilecek potansiyel eşiğinin üstünün sokaklarda rahat rahat gezmemesi lazım.Bu bir denetim mekanizması haline dönüşebilmeli.Bir baba kızının gözü önünde annesinin kafasını kesiyor.Baba cezaevine, anne mezara, o masum kızımızda topluma karışıyor. Yani 1 idam diyoruz. 1 pislikten kurtulma diyoruz.Tamam iyi. Ama bakın görün ki 1 tanede psikolojisi bozuk insan daha eklenmiş toplumumuza. Ayrıca bu Elmalı Davası ile ilgili şunu söylemek istiyorum. 6 ve 9 yaşlarında iki çocuk bir çizim yapıyor.Adli Tıp çocukların dedikleriyle paralel yani istismar doğru şeklinde bir
1000Kitap
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
#orkid #kadinmibayanmi
Yine saçma sapan bir zihinle hayatını idame ettiren bir adam daha.Bu günde fazlasıyla utandık.Çünkü dediğim gibi bu zihinler bitmez.Bitmeyecek.Umutsuzluk insanların yaşam biçimi oldu.Metroya binince insanların jest ve mimiklerine bakıyorum.Son 3 senedir yaklaşık mutlu insanların sayısı kendi basit analizime göre azalmaya başladı.Özellikle gençlerimizi 20 yaş civarını diyeyim kısaca hiç mutlu göremiyorum.Bu beni geleceğimiz açısından üzüyor.Neyse konumuza geçeyim.19 yaşında kendi ekmeğinde olan özel bir üniversitede tam burslu bir şekilde Bilgisayar mühendisliği okuyan bir erkek kardeşimiz, Bim de anne babasına destek ve yurt parasını çıkarmak amaçlı kasiyerlik yapıyor.Daha sonra kasiyerler bildiğiniz üzere spot ürünlerini yani indirimdeki ürünleri alışveriş yapan müşteriye söylüyorlar bu kardeşimizde bir adamın eşine söylüyor.Ama adam indirimdeki ürünlerin içindeki Orkid kelimesini duyunca rahatsız oluyor.Sen bir bayana Orkid diyemezsin diyor.Kasiyer kardeşimizde "Bayan değil, Kadın denilir." diyor.Bunun ardından ha bayan, ha kadın diyerek küfür ve fiziksel şiddetle kasiyere tokat atıyor ve müşteriyi ayırıyorlar.Kasiyer polise gidip şikayet ediyor.Şimdi olayda iki kısım var. 1.si kadın, bayan konusu.Cinsiyetler ana tabloda kadın ve erkek olarak ayrılır.Bu doğru.Bay ve bayan ise cinsiyet belirtmeye gerek duyulmadığında hitap şekli olarak kullanılır.Bay, Bayan WC gibi.Kız diye mesela bir cinsiyet yoktur.Evlenmeyen kişilere, yada küçük yaştakilere kız deniliyor.Tıp dilinde ise Dişi ve Erkek var.Ama bence en güzeli Hanımefendi.Şimdi bu konu basittir baktığınızda.Namussal olarak kullanım açısından bakıldığından yanlış anlamaya müsait bir konudur bu kullanıma dikkat etmek etik olarak doğrudur.Kısaca Kadın ve Hanımefendi en güzelidir.Etik, protokol eğitimini bilen kişiler bu
1000Kitap
#smakonusu
Nadir görülen bir hastalık olan SMA ,merkezi sinir sistemini ve iskelet kas sistemini etkileyen kalıtsal bir nöron hastalığıdır. Halk arasında Gevşek Bebek Sendromu olarak da bilinir. SMA (spinal müsküler atrofi), omurilikteki motor sinir hücrelerini etkileyerek yürüme, yemek yeme ve nefes alma gibi temel kabiliyetini ortadan kaldırır. Bebekler için bir numaralı genetik ölüm nedenidir. Kas kaybı ve zayıflığa sebep olan ve çok sık rastlanmayan bir hastalıktır. Vücutta yer alan birçok kası tutarak hareket kabiliyetini etkileyen hastalık, kişilerin hayat kalitesini oldukça düşürmektedir. SMA istemli kaslarda güç kaybı ve erimeye yol açar. Görme ve işitme duyularını etkilemeyen hastalıkta kişinin zekâ seviyesi normal ya da normalin üzerindedir. Vücudun hareket etmesini sağlayan motor sinirleri etkileyen hastalığın, dünya genelinde görülme sıklığı 10 binde 1 iken ülkemizde bu rakam yaklaşık 6 binde 1’dir. SMA hastalığı, doğuştan gelen genetik bozukluktur. Yani genetik geçişli olan hastalıkta, SMN geni bu hastalarda protein üretemez. Buna bağlı olarak da vücuttaki motor sinir hücreleri sağlıklı bir şekilde beslenemez ve istemli kaslar, zaman içinde görevini yerine getiremez duruma gelir. Taşıyıcı olduğunun farkında olmayan ebeveynlerin çocuklarında SMA hastalığının görülme oranı %25’tir. SMA HASTALIĞININ BELİRTİLERİ NELERDİR? Ancak SMA hastalığının en yaygın belirtisi, kas güçsüzlüğü ve kas kaybıdır. Hastalığın tipine göre farklılık gösterse de genel anlamda SMA belirtileri şu şekilde sıralanabilir: Motor gelişim eksikliğine yol açan zayıf kaslar ve güçsüzlük Azalmış refleksler Dengeyi sağlamada zorluk Ellerde titreme Baş kontrolünü sağlayamama Beslenme güçlüğü Cılız ses ve zayıf öksürük Kramp ve yürüme yeteneği kaybı Yaşıtlarından geri kalma Sık düşme
1000Kitap
#umitcanuygun #aleynacakir #kadirseker
Tüm Türkiye nin şahsın kendisinden de aşırı antipatik enerji aldığından dolayı gündeminde olan Ümitcan Uygun ve Aleyna Çakır gerçek ismiyle Sema Esen davası ile ilgili bir şeylerde ben söylemek istiyorum.En çokta ailelere.Bilindiği üzere Ümitcan Uygun toplumun yadırgayacağı bütün her şeyi yapan bir model.Silah desen var, uyuşturucu desen var, kadına şiddet desen var, mafyavari tavırlar desen var,hakaret desen var, tehdit desen var,alkol desen var, partizanlık desen var.Kısaca bu arkadaş benimle muhattap olanı kendimle beraber yakarım diyen bir model.Ee böyle insanlar çevremizde çok fazla.Bunlardan nasıl uzak durabiliriz? Bende Ankara da büyüdüm arkadaşlar.Ankara yı bilen iyi bilir bu modelleri, Ankara da artık standartlardandır.Kiminin sadece kendine zararı vardır.Kimi Ümitcan da olduğu gibi çevresine de zarar verir.Görmedikleri için hayatla ilgili hiçbir şey, gidip bu modellere değer vermeye çalışırsan(basının yaptığı gibi) saçmalamaları, olayı şova dökme durumları bu arkadaşların çok kolaydır.Hakaret, tehdit, küfür ağızlarında sakızdır.Delikanlılığı bu sayarlar. Hemen bu yola başvururlar.Sürekli kimse beni anlamıyor kafasında hareket ederler. Özellikle de dikkat edin, annesi ya da babası hatta kimi zaman her ikisi de olağanüstü destek verirler bu modellere.Kadınlar onlar için ikinci plandır.Değer verilecek bir kavram değildir. Ve ne yazık ki bunu üzülerek söylüyorum buna zaten sizde şahit olmuşsunuzdur bu modellerden hoşlanan, peşinden koşan kız sayısı hiç azımsanmayacak derecede çoktur.Yani bazı hem cinslerinizde suçludur hanımlar.Bu olayda sadece Aleyna nın değil, Ümitcan ında ailesi kesinlikle suçludur.İnsanlar evini terk edecek raddeye getirilmemeli, aile içinde sevgi, saygı ve anlayış hiçbir zaman eksik olmamalı, evi terk etse bile ail kızının kontrolunu
1000Kitap
Yüreğimin yarısı Mekke'dir, Geri kalanı Medine'dir. Üstünde bir tül gibi Kudüs vardır! | Üstad Nuri Pakdil
1000Kitap