Eckhart'a göre Tanrıyı tanımak, Onu sevmekten daha iyidir. Çünkü sevgi, arzu ve amacı beraberinde getirir. Oysa tanımak, herhangi belirli bir süreç değildir. Tüm kılıfları atıp "ilgi ve istekten arınıp" çıplak bir biçimde Tanrıya koşmak, ona değmek ve onu anlamaktır.
Sevmek, sevilen insanı (ya da şeyi) canlandırmak, onun yaşam duygusunu arttırmak anlamına gelir. Aynı zamanda, kişinin kendisini de canlandıran, yenileyen ve hareketlendiren bir süreçtir.