Kanunlar düşünceleri yasak etmiştir ama,ileri toplumlarda yaşayan düşünürler için, ne pahasına olursa olsun, düşünceler tartışılmaz diye bir şey yoktur.Her düşünce tartışılır.Düşünceleri,düşünceler çürütür.
Durmadan araştıralım. Bir şeyin yüzeyiyle yetinmeyelim, ondan başka gerçek olmayacağını sansak da araştıralım. Belki yeni bir yön,daha gerçek bir yön buluruz.İnsan durdu mu,bir yerde karar kıldı mı,öldü demektir,diyelim.
İnsanların büyük bir çabaları var.İnsanlar kardeşçesine,kimsenin kimseyi soymadan yaşaması, kimsenin kimseyi esir etmemesi ve öldürememesi için...Yaşamak şavaşındalar.