Yeni yazarlarımızı okumayı seven okuyucu güruhtansanız “İhlal” müthiş başarılı bulduğum bir roman okumanızı tavsiye ederim.
Hande, Işın ve Onur
romanımızın kahramanları ile sıradışı bir yolculuğa çıkmak isterseniz buyrun...
Akıcı bir dille yazılmış su gibi okuyacağınız bu roman için size de ,
keyifli okumalar şimdiden...
Murakami benim de kalemini çok sevdiğim bir yazar 2020 de okuma fırsattı bulduğum. Aylin Doğan; fantastik, biraz absürt,akıcı ve bir o kadar eğlenceli kaleme almış hikayesini...Yazarın ilk kitabı olmasına karşın başarılı ve hayal gücü muhteşem. Desteklenmeli
“Düşüncelerini kabul edecek olursanız hiçbir deli , deli değildir”altını çizdiğim cümlesiyle birlikte kitap ile ilgili düşüncemi çok kısa bir şekilde çok detaya girmeden paylaşmak istedim.Daha önce okuduğum yüzyıllık yalnızlık kitabıyla Marquez bana karmaşık bir anlatım biçimi ile zorlanarak okuduğum bir yazardı. Dil , kurgu, akıcılık bu kitapta mükemmel buldum, belki de ben değiştim ve rahat okudum bilmiyorum. Tek bildiğim Marquez’in en etkilendiğim sevdiğim kitabının bu olması oldu.Baş kahramanımız Sierve Maria içine cin kaçtı diye ailesi tarafından manastıra bırakılan kızımızın ortaçağ karanlığında klisenin ne kadar tehlikeli ,işkencelere bahane olarak dini kullanmaları (zamanımızın da yer yer sorunu)çocuklara dahi acımadan kendi iç dünyalarındaki parçalanmışlığı konu almış Marquez.Sınıf farklılıklarına değinen Beyaz ırkın saçmalık ve karaktersizliğini ve köleliğin , yerli halkında olumsuz yanlarıminı gözler önüne serip güzel yanlarının altını çizmiş bizlere...Tarih, din ve o dönemin yaşamına dair gözünüzde çok rahat tablo oluşturan bilgiler de mevcut.Yaşadığı dönemde ,anlatıldığı süreçte Sierva Maria tüm duyguları doyasıya yaşamış bir karakter ve konusunda Aşk görünür gibi olsada temelinde “sevgisizliğin” üzerine kurgulanmış muhteşem bir eser. Marquez okumayan ve okumak isteyenler için bu kitaptan başlamalarını tavsiye ederim.keyifli okumalar...
Aşk ve Öbür CinlerGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202510,1bin okunma
Sevginin, Aşkın , yalnızlığın ve her şeyden önemlisi insanlığın başkenti Ahmed Arif ‘in hayatını merak ediyorsanız ,seviyorsanız birde Hüseyin Cengiz kaleminden okuyun derim.
Yürek İşçisiHüseyin Cengiz · Destek Yayınları · 2020302 okunma
“Paranızı , paranın alabileceği şeylere harcayın.Zamanınızı ise paranın satın alamayacağı şeylere.”der Murakami.
Son yıllarda okuduğum en güzel kitaplar arasına giren 1Q84 .
Tam anlamıyla bütün olarak baktığımda kitaba ,Murakami’nin “ zihinsel mastürbasyonu” demek istiyorum.Direkt olarak Murakami ben kurguladım yazdım sayın okuyucum sende bi zahmet oku, düşün ve bi zahmet sorgulamak istersen de sorgula diyor.
Kitabın konusuna “inanmak”diyebilirim.
Bir düşünceye çok sağlam ve güçlü bir şekilde inanırsan gerçek olması ,senin inanma gücünle doğru orantılır.
Ana karakterimiz Tengo ve Aomame ;
birbirinden farklı zamanlarda yaşadıkları dünyanın değişimini keşfetmeleri,bu dünyaya Tengo nun “ kediler şehri “demesi gibi.Bu arada kitaptaki karakterlerin ortak özelliği “yalnızlık” ve bu yalnızlık sürecinin irdelenmesi.
Romantizm, aksiyon,din,mezhepçilik,bilim, gizem,kurgu,cinsellik ve tabikiii aşk,düş içinde düş le masal gibi harmanlanmış,muazzam ,keyifli okunan.
Unutmadan kesinlikle çevirisi alkışlanır.sorgulatan bir kitap.
Gerçekten 2 ayın olduğu bir dünya da yaşıyor olabilirmiyiz acaba?
Her zaman böyle midir hayat , her zaman “denge “mi gerçekten bizi ayakta tutan.Birileri sevmediği zaman , diğerinin çok sevmesi midir dünyanın da dengesi...Tavsiye eden arkdş teşekkür ediyorum beni Murakami ile tanıştırdığı için. Sizde seveceksiniz eminim. Sevgiyle...
1Q84 - Buch 3Haruki Murakami · Dumont · 20112,339 okunma