Kitaplara aşık;
Kitapsız bir dünya düşünemeyen;
Zarafete ve nezakete hayran;
Maviye ve en çok gökyüzüne vurgun;
Bahara ve güzel kokulara meftun ;
Yavrularını hüsn-i ahlak ile yetiştirme duasında, gayretinde olan 3 kız annesi
İbni Sarh, "Zamanımızda 'Bilmiyorum' demek ayıp sayılır oldu" der.
Allahuekber! Hicrî 250 senesinde yani günümüzden yaklaşık 1200 yıl önce vefat eden İbni Sarh, bu sözleri kendi toplumu için söylüyor.
Resulullah (s. a. v.) 'e gelince; O bilmiyorum demekten hiç çekinmezdi.
Peygamberimiz (s. a. v.) şöyle buyurmuştur:
"Kim benden sonra unutulan bir sünnetimi ihya ederse, onunla amel edenlerin sevabı, onların ecirlerinde de hiçbir şey eksilmeden o kişiye verilir."
-Tirmizi-
O hâlde şu iki şeyi yaparak iyi amellerden bir pay kazanmak için acele edin :
1. Her okuduğun salih ameli okuduğun anda uygula.
2.Bunu önce ailenle sonrasında da arkadaş çevrenle paylaş.
Hiçbir ameli küçümseme. Hesap gününde, küçümsediğin amel kurtarıcın olabilir.
Ashab-ı Kirâm, her sünnetle amel etmekte ısrar ederlerdi çünkü onların gözünde "bu bir sünnetti. " Hâl böyleyken bugün birçoğumuz "bu zaten sünnet" diye bu durumu hafife alırız. Onlardan farkımız ne kadar da büyük!