Zamanların hem en iyisi hem de en kötüsüydü;hem bilgelik hem ahmaklık çağıydı; mevsim hem aydınlığın mevsimiydi, hem karanlığın; hem umudun baharı hem çaresizliğin kara kışıydı; bir yandan her şey önümüze serilmişken öte yandan hiçbir şeyimiz yoktu; sanki hem cümleten cennete gidecek hem de cehennemi boylayacaktık….