Izdırabın sonu yok sanma, bu alem de geçer,
Ömr-i fani gibidir, gün de geçer, dem de geçer,
Gam karar eyliyemez hande-i hurrem de geçer,
Devr-i şadi de geçer, gussa-i matem de geçer,
Gece gündüz yok olur, an-ı dem adem de geçer
Neyzen Tevfik
Sufiler hep kalbin cilalanmasından bahseder. Kalbin cilalanması, aslında onun dünyanın kirinden pasından arındırılması için bir metefordur. Kalp arındığı zaman kâinattaki güzelliğin çok daha büyük bir yansıtıcısı, çok daha güzel bir aynası hâline gelir.
#kitapalıntısı
Bizler beşer olarak, Müslüman olarak ; tabiatla, âlemle, özellikle de toprakla, semayla ve suyla teması kesmemeliyiz. Gökyüzüne, semaya, arza baktığınızda, o yüce sanatçının eşsiz eserini, hayatı ve mematı görebilirsiniz.