Düşünüyorum da, askerliğe ilk adımı attığım günden itibaren savaşıyordum; kâh Makedonya’da, Rumeli’de çete peşinde kâh Trablusgarp çöllerinde, İran’da kâh dondurucu Kafkas Cephesi’nde ve Balkanlar’da…
Şimdi de, Kafkas, Suriye, Hicaz, Yemen, Irak, Romanya, Galiçya, Makedonya, Çanakkale; dokuz cephede birden savaşıyorduk.
Bu fırsatı değerlendirmek gerekiyordu.
Ve harekete geçtik. Tarih 30 haziran 1913. Sırtımızda üniformamız yoktu ama biz fedaîler, gönüllü birliklerimizle ordumuzun en önündeydik.