Yanımda söyleşiyorlar garip bir lehçe,
Bir ismi var: Ulusal Dil denir, fakat bence
Ne şive-i Arabî'dir ne şive-i Türkî!
Japonca, Çince mi? Asla! Bu öyle bir dil ki,
Ne anlıyor onu âlim, ne anlıyor cahil!
Bir etti âlimi cahille memlekette bu dil!
Bu yeryüzünde müsavat olursa böyle olur!
Uyup hevasına cehlin ve görmeyip mahzur.
Bütün lügatleri attık, bırakmadık bir tek!
Arapçadır diyerek ya Acemcedir diyerek!
Hayal u hatıra gelmezdi böyle hengâme!
Lisanda kalmayacakmış yabancı bir kelime…