1944 yılında nisan ayı birdenbire karlı, fırtınalı, yağmurlu ve ayazlı geçmeye başlamıştı. Beklenmedik kışa hazırlıksız yakalanan leylekler, enstitü çevresindeki ağaçlıklar altında duldalıklarda toplanmaya başlamışlardı. Ama koruma altına alınmazlarsa toplu halde bunu söylemeleri de kaçınılmaz olacaktı.
Müdürümüz Rauf İnan'ın katılımıyla tüm öğrenciler leylekleri toplamaya başladık ve çok sayıda leyleği ahırda biriktirerek birkaç günlüğüne korumaya aldık ve besledik.