Her iş, her fikir kendi ayakları üzerinde değerlendirilmeli, kendi ilgili olduğu gözlemlerle sınanmalıdır. Büyük adamlara saygı duymak onların her dediğine inanmak demek olmamalıdır.
Bir bilimcinin "a'' dediğine öteki "b" diyebilmektedir. Ama tüm bilimcilerin "c" yanlıştır şeklinde üzerinde anlaştıkları noktalar da vardır. İşte ilk iş bu "c"leri insan yaşamından ayıklamak olmalıdır, keyfımiz istese de istemese de.
o "acaba'', bilimsel düşünceyi toplum yaşamına temel yapar, acabasız toplumlar, her şeyi bulduklarını veya kendilerine her şeyin fısıldanmış olduğunu sanan toplumlar, gelişme defterlerini kapatmış, bilimi dışlamış, zavallı veya zavallılaşmaya mahkum toplumlardır...