Bu yurt bizim... Bu toprakların dağı taşı, denizi, göğü, hatta bereketsiz çölleri bizim. Bereketli topraklar bizim. Biz, bu toprakların insanlarıyız. Gayrı gidecek yerimiz, yurdumuz yok...
Ama neden bu bereketli toprakların üzerinde mutlu değiliz? Neden uygar uluslar gibi göklere füzeler atıp onların hizasına gelmek varken, birbirimize kazık atmayı usumuza uygun buluruz?
Neden bölük bölük olmuşuz, neden birbirimize salt düşman kesilmişiz? Sevgiden yoksun kalmışız, ekonomik yoksunluk yetmezmiş gibi?