..
Sadece okuyan toplumlar sürekli gelişmeye ve ilerlemeye nail olabilir. Bir insan ancak okuyarak inkişaf eder. Kendini geliştirir. Bir insan sadece okuyarak manevi zenginliğe ulaşabilir, bunları asla unutmamalıyız!
...
Alın yazısı, yolun tamamını değil, sadece yol ayrımlarını verir. Menzil başı bellidir ama bütün virajlar, dönemeçler, yol ayrımları yolcunun İhtiyarındadır. Ona göre insan, ne hayatın hâkimidir ne de hayat karşısında çaresizdir!
"Alın yazısı, hayatımızın önceden belirlenmiş ve değişmez olduğu anlamına gelmez." diyordu. Buna göre "Ne yapalım, kısmetimiz böyleymiş." deyip kadere boyun eğmek cehalet alametidir.