Davud-i Tai insanlardan uzak dururdu. Kendisine, "İnsanların içine niçin girmiyorsun?" diye sorulunca, "Benim kusurlarımı benden gizleyen insanlarla ne yapabilirim ki? Oysa ki dindarların arzusu başkalarının uyarıları ile ayıplarının farkına varmaktır."