Freud,nevrozları insanın istedikleri özellikle cinsel istedikleri ile toplum arasındaki bir çatışmanın sonucu olarak görmektedir.Toplumun etkisiyle içtepiler baskı altına alınmakta,başka bir deyişle bilinçaltına itilmekte ve böylece gerçekleşme imkanını bulamayan bu bilinçaltı eğilimlerini tümü nevrozları oluşturan dinamik bir kuvvet olarak rol oynamaktadır.
Ama o bu fırsatları kaçırmış hiçbirini yapmamıştı Ah ne zararlar ne zararlar Hayat hiçbir şeye yaramadan boşu boşuna geçmiş önünde hiçbir şey kalmamıştı arkasına bakınca da zararlardan bir başka bir şey görmüyordu hem de öyle korkunç zararlar ki düşündükçe insanın tüyleri ürperirdi bu zararları olmadan insan Niye yaşamayamıyordu acaba .............. insana ancak bir defa verilen Hayat neden böyle faydasız geçiyor