1940 Aralık ayında Hitler - Barbarossa Operasyonu'yla ilgili-21 numaralı emrini yayınlattı. Direktif, Sovyetler Birliği'ni işgal için gereken hazırlıkların yapılmasını emrediyordu. Bu ara Almanlar Rus dostlarına (!) memnuniyetsizliklerini gösterir hiçbir belirti vermemeye dikkat ettiler ve hatta o kadar ki Stalin'i uyutmak için birçok hileli taktiklere giriştiler. Amaç Stalin'i, Almanlar'ın böyle bir işgale hazırlanmadığına inandırmaktı. Aslında pek çok kaynaktan yakında böyle bir istilanın olacağına dair haberler gelmekteydi -Amerikalılar, İngilizler ve başka hükümetler,Rusya'nın bizzat kendi casusları dahil, bu istihbaratı sağlıyorlardı. Ancak, Stalin kesinlikle bu haberlere inanmamış, gerçek olmadığını söyleyerek reddetmiştir. Hatta bir gün, işgale bir saat bi le kalmamışken, kendini ülkesine adamış bir Alman komünist, Alman Ordusu'ndaki birliğinden kaçıp Sovyetler içine sızmış, birkaç saat sonra olup bitecekleri onlara bildirmişti. Stalin bu adamin sözlerine inanmamış, bu işte bir bit yeniği var sanarak adamı vurdurmuştu.