"Bir an düşünün;karanlık bir gecede yalnızsınız ve uzaktan bir ışık görüyorsunuz.İşte o ışık empatidir!
İnsanın insana olan inancını,güvenini tazeleyen,insan olmanın ne demek olduğunu hatırlatan kutsal bir bağdır."
"Empati,bir başkasının duygularını kendi yüreğinde hissedebilme gücüdür.Öyle bir güç ki karşımızdakinin ne hissettiğini anlamakla kalmaz, onun acılarına ortak olur, sevinçlerini paylaşırız.Hayatın karmaşasında, duyguların fırtınasında, empati bir deniz feneri gibi yolumuzu aydınlatır."
Yargılamak kolay olanı. Eleştirmek en çok işimize geleni.Halbuki bir hüküm vermek o kadar da kolay olmamalı.Panait ait Istrati ne diyordu:
"İnsanlar hakkında,ancak kendimizi onların yerine koymak iyi niyetini gösterdikten sonra hüküm verebiliriz."