Neşesiz olman, mutsuz olduğun anlamına gelmiyor. Gerçek mutsuzlar, mutluluğu görünce hiç tanımayacak kadar hayatı müjdelerle dolu sınavsız insanlar. Sen yaşıyorsun. Onlarsa yaşadığını sanıyor.
Eskiden kelimelerin sözlük anlamları bile daha dolu, daha derin, daha hisliymiş.
O sözcükleri kullanan insanların duygusal olarak daha dolu ve derin olması sebebiyle olabilir tabii ki. İlerledikçe gerileme biz insanlara ait bir özellik çünkü... Teknolojiye sırtımızı dayayıp, insanlıktan zabıta görmüş seyyar satıcı gibi kaçıyoruz.