Esas kirlilik,dışta değil içte,kisvede değil kalpte olur.Onun dışında ki her leke ne kadar kötü görünürse görünsün,yıkandı mı temizlenir,suyla arınır.Yıkamakla çıkmayan tek pislik kalplerde yağ bağlamış haset ve art niyettir.
Varlığımız da böyledir.Bir an gelir açılır,bir an gelir kapanır.Kâh sıkışır yüreğimiz,kâh ferahlar.Bu tezat gibi görünen haller varlığın özüdür.Kanat çırpan kuşlara bakın.Kanatlarının nasıl hareket ettiğine dikkat buyurun,bir aşağı bir yukarı.Bir hüzün,bir saadet.Böyledir hayat.Hoş bir kararda,ahenk içinde,dengede.