Küçük Ağaç hem öksüz hem yetim kaldıktan sonra büyükanne ve büyükbabayla yaşamaya başlar. Aralarındaki ilişki o kadar samimi yol göstericiki Küçük ağaç hep sorumluluk bilincinde yeni şeyler öğrenir. Çerokiler saygı, sevgi, dürüstlük, nezaketi temele alırlar. Ağaçlar, hayvanlar doğadaki her şeye saygıları vardır. Her şeyin bir ruhu olduğuna inanırlar. Beden ve ruh aklı. Beyaz adam onları yok etme ,güç, hırs peşinde . Ama onlar evrenin bir parçası olduklarını ve dünyaya hükmedilmemesi gerektiğini söylerler. Çok beğendiğim bir kitap oldu. Herkese okumayı tavsiye ederim. Özellikle çocuk yetiştirme konusunda anne ve babalara.
Bir kötü insana baktığın zaman pislikten başka bir şey görmezsin. Onlar öteki insanlara baktığı zaman kötüden başka bir şey görmezler. Ağaca baktıkları zaman keresteden başka bir şey görmezler; hiçbir zaman güzellik görmezler . İşte onlar yürüyen ölü insanlardır.