1945 yılında Britanya ABD'ye kredi başvurusunda bulundu 3.75 milyar dolar gibi bir borç aldı. Alınan bu borcun son taksidi 2006 yılında ödenebildi.
Okur Notu: Ben hep borçlanan tarafın bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde yaşandığını sanırdım vay be koca imparatorluk 2006 gibi yakın bir tarihe kadar tıpış tıpış ABD'ye borcunu ödemiş.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Britanya'nın ABD'ye milyarlarca dolar borcu vardı. O halde dosdoğru imparatorluğu sayma yoluna gidilemez miydi? Ne de olsa, Roosevelt bir ara şaka yollu "meteliksiz" efendilerinden "Britanya İmparatorluğu'nu devralmak" fikrinden söz etmişti. Ama İngilizler satmayı içlerine sindirebilirler miydi? belki daha da önemlisi - Amerikalılar satın almayı içlerine sindirebilirler miydi?
Okur notu: Boyunduruğu altından savaşarak özgürlük kazandıkları imparatorluğu devralmak ne kadar da ironik. Ve sanırım sindirdiler 2017'de yaşıyorsanız devraldıklarını ve sindirdiklerini görebilirsiniz.
Britanyalıların gözünde, önerilen "vesayet" rejimleri, ardında gayri resmi bir Amerikan ekonomik imparatorluğunun kurulacağı paravandan ibaretti. Sömürgeler bakanlığının ifadesiyle Amerikalılar kendi yönetimleri altında olan yerleri ekonomik bakımdan eli kolu bağlı kılacak şekilde bağımsız hale getirmeye hazırdı.
Bir keresinde Roosevelt Hong Kong'un Çin'e verilmesi için Churchill'i sıkıştırdı. Hatta Hindistan sorunun gündeme getirmesi üzerine, Churchill patladı ve Amerikanın güney eyaletlerine bir uluslar arası inceleme ekibinin gönderilmesi gerektiğini söyleyerek anında cevabı yapıştırdı.