Bugün felsefeyle uğraşan gençler çocukluktan çıkar çıkmaz, daha ev bark alış veriş işlerini bilmeden önce felsefeye girer, işin en zor yanına gelir gelmez felsefeden uzaklaşırlar. Sözde büyük filozoflarımız bu gençlerdir. En zor dediğim şey diyalektikdir. Bu gençler felsefe konuşmalarına çağrıldıklarında, bu konuşmaları dinlemekle çok büyük iş yaptıklarını sanırlar. Onlarca felsefe, bir hoş vakit gecirmekten başka birşey değildir. Yaşlılığa doğru, pek azı fesfeye bağlı kalırlar. Herakleitos'un güneşi gibi, bir günde söner giderler, hem de bir daha parlamamak üzere!
Savaşma ve çatışma diye iki söz olduğuna göre, insanlar arasında iki çeşit kavga vardır. Biri yakınlarla soydaşlar arasındaki kavga, öteki soyca ve kanca ayrı insanlar arasındaki kavga. Yakınlarımızla olursa çatışma, yabancılarla olursa savaş olur.