Toksik anne babaların yetişkin çocukları, geçmişlerinde yaşadıkları ve hissettikleri gerçekleri bilinçaltına itiyor, o gerçekler hiç yaşanmamış gibi davranıyor.
Anne babası ne kadar toksik olursa olsun onları Tanrılaştırma ihtiyacı her çocukta vardır.
Bir yandan babasının onu dövmekle yanlış davrandığını kavrayabilen bir çocuk, diğer yandan bu dayağı hak ettiğini düşünür.
Toksik anne-babaların yetişkin çocukları, küçükken dövülmüş de olsalar, fazla yalnız bırakılmış da olsalar, cinsel tacize uğramış ya da aptal muamelesi görmüş de olsalar, fazla korunmuş ya da fazla suçlu hissettirilmis de olsalar, hemen hemen aynı
semptomlardan yakınıyorlar:
Öz saygıları hasar gördüğü için kendi kendilerine zarar veren davranışlarda bulunuyorlar.