Hititlerin kraliçeleri çok önemli. Onlar, yönetimde krallarla eşit haklara sahip. Kraliçelerin, ülke işlerinde, politikada, dinsel törenlerde kendi başına hareket etme yetkisi var. Onlar vakıf kurabiliyor, bağış yapabiliyor, yönetmelik yazdırabiliyor, başka ülkelerin kral ve kraliçeleri ile özgür olarak mektuplaşabiliyor. Onlar, "büyük kraliçe", "egemen kraliçe" gibi unvanlarla, devletler arasındaki antlaşmalara imza atabiliyor. Bu yetkiler, kralın sağlığında olduğu gibi, öldüğü ve tahta oğlu geçtiği zaman ve ölünceye kadar sürüyor.