Bunu anlayabiliyor musunuz ? Benim sadece bir şeyi aklım almıyor... Nasıl oluyorda o saniyelerde insan yanındakiyle birlikte ölmüyor? Ertesi sabah nasıl uyanıp, dişlerini fırçalayıp, boynuna bir kravat bağlayabiliyor?... Bu yaşadıklarımı hisseden biri nasıl oluyorda yaşamını sürdürebiliyordu, uğruna mücadele ettiğim ilk insan, ruhumun bütün gücüyle onu hayatta tutmak isterken, elimden uçup gidiyordu... Herhangi bir yere, adımları hızlanarak uzaklaşıyordu âdeta ve ben bu hasta beynimle bu insanı nasıl hayatta tutabileceğimi bilemiyordum...