. . . İlk defa gördüğüm bir hanıma:
- «Burada mı oturuyorsunuz?» diye sordum.
- <<Evet ama, sanki burada değilmişim gibi geliyor bana, her şeyden o kadar iğreniyorum ki. Burası ancak domuzlara layık. Fakat onları bile buraya koysan itiraz edip grev yapmağa kalkarlar. Daha önce favela'dan bahsedildiğini duymuştum, ama böyle dayanılmaz bir yer olduğunu tahmin etmemiştim.
Burası öyle bir yer ki, bir çiçek dikemezsiniz. Onu koklamak, bir arının üstüne konduğunu seyretmek veya sinek kuşunun nazik ince gagasıyla çiçeği okşamasını görmek de bir zevktir. Biz bundan da mahrumuz. Favela'yı istila eden
kokular, lağım, pislik ve «pinga» dır .
Açlık insanı alkolden de daha beter sarhoş ediyor. Alkolün sarhoşluğu, şarkı söyletir halbuki açlığınki, insanı titretiyor. Midesinde sadece hava ile dolaşmak müthiş bir şey.