Güç albenisine râm olmayanların, hâsıl-ı kelâm; bu çağın soylularının hayatta güzel söz söylemekten başka meziyetleri olmayan insanlar arasından çıktığını sanıyorum. Rindler, şâirler, sanatkarlar, aykırılar, mecnunlar, hayatı bir güç yarışına çevirmeyenler, ağır ve düşünceli yürüyenler.
Ne mutlu onlara...
Yeni doğmuş bir bebekten integral hesaplamasını beklemek neyse insanoğlunun çoğunluğunu erişkin kabul etmek ayni şeydir. Bütün dinler, ideolojiler, topluma nüfuz etmiş her öğreti insani yetersiz ve aptal kabul ederek işe başlar ve onu güder. Yığınlar için "aklını kullan" önerisinden daha ürpertici çok az öneri vardır!..