Rındo.21

Rındo.21
@Rindo
Garipsenen bir dinin üyesiyim. Tek sevincim kalbimdeki Tevhidim.
"Yaşamak direnmektir." (Cahit Zarifoğlu) "Yaşamak yaralanmaktır." (Cemil Meriç) "Yaşamak yorulmaktır." (Kemal Sayar) "Yaşıyor olmak, savaşıyor olmaktan başka bir şey değildir." (İsmet Özel) "Nedir dedim bu yaşamak? Bir düş dedi; birkaç görüntü." (Ömer Hayyam) Sizce nedir yaşamak?
Anket
Rındo.21
Nedir yaşamak değil! Soru; niçin yaşıyoruz nicin var olduk. Soru; Ateist diyor ki: Allah’ın hiçbir şeye ihtiyacı yoksa ne diye insanları, cinleri, melekleri ve canlı cansız mahlûkları yarattı? Bizim ibadetimizin ona bir faydası, günahlarımızın da ona bir zararı olmadığı halde, ne diye ibadet etmeyip isyan edenleri Cehenneme atıyor? CEVAP Hadis-i kudside, (İnsanları, beni tanımakla şereflenmeleri için yarattım) buyuruldu. Bu şerefe kavuşup kavuşmama tercihini de kullarına bıraktı. Ateistlerin, (Biz Allah’a inanmıyoruz, Allah’ı tanımakla şereflenmediğimize göre, Allah’ın maksadı hâsıl olmadı) demeleri yanlıştır; çünkü çok kimse, belli bir yaşa gelince, Allahü teâlâyı tanımaya başlıyor. Kâfir kalıp hiç tanımasa bile, zaten tercih kullara bırakılmıştı. Kâfirler de, ahirete gidince tanıyacaklar. Tanımayan hiç kimse kalmayacaktır. Bir âyet-i kerime meali: (Cin ve insanları ancak, beni bilip itaat, ibadet etmeleri için yarattım.) [Zariyat 56] İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Bu âyet-i kerime gösteriyor ki, cin ve insanların yaratılması, Allahü teâlâyı tanımaları içindir ki, bunlar için şeref ve saadettir; yoksa Allahü teâlânın bir şey kazanması için değildir. Hadis-i kudside, (Tanınmak için her şeyi yarattım) buyurması, (Onların beni tanımakla şereflenmesi için) demektir; yoksa (Tanınayım ve onların tanımasıyla kemal bulayım) demek değildir. Bu mânâ, Allahü teâlâya lâyık olmaz. (1/266) Bir âyet-i kerime meali de şöyledir: (Yerde olan her şeyi sizin için yarattım.) [Bekara 29] İki hadis-i kudside buyuruluyor ki: (Seni kendim için yarattım. Başka şeylerle oyalanma!) [İslam Ahlakı] (Ey Âdem oğlu, sizi kendim için yarattım. Her şeyi de sizin için yarattım. Senin için yarattıklarım, seni, kendim için yaratılmış olduğundan alıkoyup gâfil ve meşgul etmesin.) [İslam Ahlakı]