Dostyoveski'den, genç kızın üzücü bir hikayesi...
"Bir yanda Ailesini kaybeden, teyzeleriyle yaşayan, yapayalnız bir genç kız; diğer yanda üst sınıftan olan(!) " Nasıl olsa bana muhtaç" düşüncesiyle genç kızla evlenen bir adam. Çok kısa süren, kızın yaşamına son vermesine neden olan bir evlilik"
Bize yaklaşan insanların ne niyetle, hangi düşüncelerle yaklaştığını sorgular oluyoruz.
Adamın düşünceleri o kadar gurur kırıcıydı ki sonrasında vicdan azabı içinde kalmış olsa da ne fayda sağlardı?