İnsanların ne kadar kötü olduklarını görmek beni hiç şaşırtmıyor ,fakat bu yüzden hiç utanmadıklarını görünce çok şaşırıyorum diyor şair .Aslında şaşırdığı ve anlayamadığı şey ikiyüzlülük olmuş ,yanımızda gülüp arkamızda sövenler sövdüğü insan yanına gelince gülenler kolay yalan söyleyenler renkten renge girenler bazı insanlar için bunu yapmak o kadar kolay ki çoğu zaman hepimiz o şaşkınlığı maalesef büyük travmalarla yaşıyoruz
Hasılı `kalp denizdir dil de kıyı'
Denizde ne varsa kıyıya da o vurur.
Günlerden sonra bir gün ,
Şayet sesimi farkedemezsen ,
Rüzgarların,nehirlerin,kuşların sesinden,
Bil ki ölmüşüm,
Fakat yine üzülme,müsterih ol;
Kabirde böceklere ezberletirim güzelliğini.
#cahit Sıtkı Tarancı