Kendimi ruhun hizmetine adadım. Onu seviyor ve ondan nefret ediyordum ama bu benim kendimi ona teslim etmem, varoluşuma en büyük servetimdi. Kendimi ona teslim etmem, varoluşuma dayanabilmemin ve onu olabildiğince dolu dolu yaşayabilmemin tek yoluydu.
Bireyleşme sadece insanın hayvandan farklı olarak gerçekten insan haline gelmesi demek değildir, aynı zamanda onun kendi içinde bir varlık olması anlamına da gelir. Bu, pratikte onun yalnızca Tanrı’ya değil, Tanrı’nın da insana bağlı olduğunu bilerek, varlığından sorumlu bir yetişkin olması anlamına gelir.