"Müsaade buyurun baylar, ben bu "hepimizlikle" kendimi haklı çıkarmak peşinde değilim. Ben kendi hayatımda , sizin cesaret edemeyip yarıda bıraktığınız şeyleri sonuna kadar götürdüm, o kadar ; üstelik siz tabansızlığınıza sağduyu diyor,böylece kendi kendinizi aldatarak avunuyorsunuz."
"Bütün bu yazdıklarımın tatsız bir etki yaratacağına da eminim , zira hepimiz yaşamla bağını az ya da çok kaybetmiş , kör topal idare eden insanlarız. Hatta yaşamdan öylesine kopuğuz ki , gerçek "canlı hayata" karşı adeta tiksinti duyuyor, bize hatırlatılmasına dahi katlanamıyoruz. Öyle bir hale gelmişiz ki , gerçek "canlı hayat" bize adeta bir iş, bir ödev gibi görünüyor, onu kitaptan öğrenmeyi yeğliyoruz."