Niye hiçbir sokağın, caddenin,meydanın ,köyün adı aynı kalmıyor,sürekli değişiyordu acaba ? Tarihten kaçmak için mi ? Her şeye sıfırdan başlamak için mi?
Ne zaman insan kalabalığı içerisinde yüreğim sıkışacak gibi olsa Zülfü Livaneli'nin "Serenad" adlı kitabının 88. Sayfasını açar okurum.
"Bu dünyada sana kötülük yapmak isteyen insanlar çıkacak karşına, ama unutma ki iyilik yapmak isteyenler de çıkacak .Kimi insanin yüreği karanlık kimininki aydınlıktır.Geceyle gündüz gibi! Dünyanın kötülerle dolu olduğunu düşünüp küsme , herkesin iyi olduğunu düşünüp hayal kırıklığına uğrama! Kendini koru kızım , insanlara karşı kendini koru!"