Ev içi şiddet terimi, çok uzun zamandan beri, ev
içinde uygulanan şiddetin özel ve ev dışında uygulanan şiddetten daha az tehditkâr olduğunu, daha az korkunç olan mahrem bir
bağlamda ortaya çıktığını öne süren "yumuşak" bir terim olarak kullanıldı. Bu doğru değil, çünkü kadınlar ev içinde, dışarıda olduğundan
daha çok dövülmekte ve öldürülmektedir.