Bir de yapmak istediğin seyleri erteliyorsun ya, aslinda bu bir tuzak... Her yasta, yapabiliyorken yapmak asil degerli olan. Su anda gücümün yettigi, gözümün gördüğü, tadini alabileceğim seylerden belki ileride o tadı alamayacagim ya da buna gücüm yetmeyecek. O yüzden simdi, yapabiliyorken yap.
Aslinda "... уарmam gerekiyor," dediğimiz seylerin büyük bir kismini yapmak zorunda degiliz. Kendimize birçok mecburiyet listesi cikarıyoruz.
Sadece kendimiz için degil, cocuklarımız için bile tamamlanması gereken bir sürü görev var. Artik cocuklar bile asirı mesgul...
Friedrich Nietzsche' nin cok sevdiğim bir sözü var; "Uzun süre uçuruma bakarsan uçurum da sana bakar." insan kendi içindeki karanlıkla, hüzünle çok fazla meşgul olduğu zaman, beklediğinin tam tersine, hissettiği olumsuz duygular daha da artmaya baslar.