sizin ne düşündüğünüz vız gelir bana…
Benim nasıl bir adam olduğum da belli değil: Ne ters bir adamım, ne uysal; ne alçağım, ne onurlu, ne kahramanım, ne de korkak…
İnsanoğlu ahmak bir yaratıktır,hem de görülmemiş derecede...
Daha doğrusu ahmak değil de nankördür, eşine rastlanmayacak kadar nankördür.
İnsanoğlu -her zaman,her yerde,kim olursa olsun- mantığının ve çıkarlarının buyurduğu gibi değil de,gönlünün çektiği gibi davranmıştır
O sıralar ancak yirmi dört yaşındaydım. Hayatım o zaman bile sönüktü, derbederdi; yabani sayılacak derecede bir başımaydım. Kimseyle arkadaşlık etmiyor, konuşmaktan kaçıyor, gitgide daha çok kabuğuma çekiliyordum.