Uzun zamandır bir kitabı bitirdiğim için aşırı üzgünüm...
Fantastik bir hikayenin dışında bilim kurgu romanı. Genç ve yetişkinlere hitap ettiğini düşünüyorum. Bazı incelemeler zombi hikayelerine benzetmiş lakin kurgu fantastik ve klasikleşmiş zombi film benzetmelerinden uzak bana kalırsa. Çünkü çevreye yayılan bir mantar kültürün insan biyolojisi üzerindeki evrim aşamalarını konu alıyor. Bu da eseri aniden ortaya çıkan kült zombi öykülerinden ayırıyor. Ayrıca kitabın Yunan mitleri ile salgın ve yarıtıcı özleştirmeleri de oldukça ilgi çekici.
Eserdeki en önemli ve etkileyici karakter elbette ki 10 yaşındaki Melanie ve onun farkında olmadan bu virüsü taşıyıp, dünyaya karşı çocuksu, saf bilinmezliği. Çünkü Melanie hem virüs taşıyıcı hem de virüse kısmi bir bağışıklığı var. 10 yaşında, yüksek QI'ya sahip ve dış dünyayı bilmeyen Melanie'nin içindeki canavarı zaptetme ve sevme sevilme arzusu... Okurken içinizi ısıtıyor, yer yer üzülüp, yer yer geriliyorsunuz. Aksiyonun içinde kayboluyorsunuz.