Yaşam ve ölüm aynı şeydir, yaşamak ölmektir, ölüm yaşamın diğer yüzüdür gibi kelime oyunlarının karşılığında yaşamın gizeminden vazgeçmenin bedeli ölümdür. Bu mantık düzeninin dışında yaşayan kimse cahil demektir.
Sevgi, bir dünya kurmamızı ve başkasına yaklaşmamızı sağlar. Sevmek,bir bütün oluşturabilecek, dünyanın ahengini ve özenlliğini koruyabilecek bir enerji doğurur. Sevginin yokluğunda,öznelliğin ve dünyanın yıkımı, kaos vardır.