Beladan darlanmak iman zayıflığındandır. O anda iman çocuktur. Bela zamanı sabretmek, imanım gençlik çağıdır. Bela geldiği zaman, kaderin bir gereği olarak bilip uymak imanın yetişkin çağıdır.
Boş söz, ruhsuz kalıba benzer, o bir put gibidir. Ayağı yoktur, eli yoktur, bir şey tutamaz. Yaptıklarının çoğu ruhsuzdur. İşlerin ruhu ihlas, tevhid ve Allah'ın kitabına yapışmaktır.
Şöyle bir misal vardır, denir ki:
"Sen tam bir Yahudi isen mesele yok, değilsen Tevrat'ı bırak, okuma."
Ben de şöyle diyorum:
"Müslümansan, onun şartlarını yerine getireceksin, aksi hâlde 'Ben Müslümanım' deme."