Allah Rasülü'nün (s.a.v.) Adbâ adında bir devesi vardı.Bu deve , bütün yarışları kazanırdı. Bir gün binek devesi üzerinde bir bedevi geldi ve yarışta Adbâ'yı geçti. Bu durum Ashab'ın ağrına gitti. Rasulullah , üzüntülerini yüzlerinden okuyunca şu açıklamayı yaptı;"Yeryüzünde yükselttiği herşeyi alçaltmak Allah üzerinde bir haktır."(Buharı,Rikâk 38;Ebu Davud , Edep)
Küçük ve önemsiz gibi görünen bu olayda , Allah'ın insanlık tarihinde geçerli en büyük kurallarından birini görmek... İşte Onu(s.a.v.)'mi üstün ve değerli kılan bu. İşte sünnetin insana kazandırdığı hikmet bu ... Demek ki neymiş ?
Hiçbir şey sabit ve sürekli değilmiş... Herşey her an değişir, farklılaşabilirmiş... Bugün üstün olan yarın bu pozisyonunu kaybedebilir, bugün altta olan yarın üste çıkabilirmiş... Bugün sağlam olan yarın hastalanabilir , bugün hasta olan yarın iyileşebilirmiş.... Bugün zengin olabilen yarın fakir düşebilir, bugün fakir olan yarın zengin olabilirmiş.... Atalarımız"Ne oldum demeyeceksin ,ne olacağım diyeceksin " diye ne güzel söylemişler... Arapların da " Halin devamı muhaldir" diye bir atasözü var... Yani insan, hep bulunduğu hal üzere devam etmez ,bu imkansızdır...
Bu hadis bize tevazuyu öğretiyor...Bu hadis bize elde ettiğimiz başarılarla gururlanmamamızı söylüyor... Çünkü hiçbir başarı ebedi değildir,hepsi gelip geçicidir...Bu hadis bizi teselli ediyor... İçinde bulunduğumuz kötü durumun sürekli devam etmeyeceğini,bir gün bizimde iyi bir duruma gelebilecegimizi belirtiyor...Demek ki müminin işi,nimet elde edince şımarıp böbürlenmek değil şükretmektir...Bir musibetle karşılaşınca, nimeti kaybedince mızmızlanıp sızlanmak değil sabretmektir... Allah'da öyle buyurmuyor mu? :"Yeryüzünde vuku bulan ve sizin başınıza gelen her hangi bir musibet yoktur ki,biz onu yaratmadan önce ,bir