Kim bilir belki de insanların yeryüzünde ulaşmayı çalıştıgı tek gaye ,bu gayeye ulaşma yolundaki daimi çaba,başka bir deyişle hayatın ta kendisidir,yani iki kere iki dört cinsinden bir förmül olan gaye degildir; zaten iki kere iki dört , hayat degildir baylar ölümün başlangıcdir.
Insan yapıcıdır, yeni yollar açmayı sever,bu su götürmez bir gerçektir. Fakat neden acaba bir yandan da yıkmaya ,her şeyi kaos haline getirmeye bayılır?
... Zaten galiba insanların bütün işi,bir cıvata degil de insan olduklarını her an kendi kendilerine ispat etmektir! Bu uğurda kendini feda edebilir,sırası gelince mağara devri barbarı olabilir.